Pretraga

Arhiva članaka

11. мај 2017.

Почела берба јагода у Горњој Слатини

Двадесетосмогодишњи Слађан Секулић из Горње Слатине код Шамца, који се прије седам година почео бавити производњом јагода на парцели од 1,5 дунума са 6.000 садница, данас гаји 16.000 садница на четири дунума, а баве се и производњом малине и поврћа.


Од ове производње живи његова петочлана породица - отац, мајка, супруга и кћерка.
„Почео сам на малој површини и дошао на идеју да засаде јагода проширим. Улагања су велика, али ми је драго што сам то урадио“, каже Секулић.

Он је додао да гаји двије сорте јагода, мају и клерију, једна даје плодове прије, једна касније.
„Ове године мраз је уништио 50 одсто плода. Оно што сам покрио биће добро“, каже Секулић додајући да много раде сви чланови породице, те да посла има сваки дан.
Он је подсјетио да за јагоде прво направе гредице, посаде младице, а затим одржавају како би јагода могла да презими и да у прољеће да ране плодове.

„Покушавао сам ложити ватру како би димом одржавао младице да се не смрзну, али није помогло. Најбоље је покрити најлоном или агрилом, што се показало ефикасним“, каже Секулић.

Он истиче да планира проширити производњу за још четири дунума, али је додао да све зависи од финансија. Осим јагода, ова породица помало призводи и поврће, а све продају на пијацама у Шамцу, Модричи и Оџаку.

Светлана Павловић, дипл. журналиста

0 коментара :

Постави коментар

Kalendar

Одржана свечана академија и отворен 19. „Видовдански сабор“

У Горњој Слатини код Шамца синоћ је одржана свечана академија поводом Видовдана и отворен традиционални 19. "Видовдански сабор". Г...

Popularni postovi